reklama

Kam sa podela slušnosť ?

Kto ma pozná vie, že som dosť optimisticky naladený človek, ktorý sa za každú cenu snaží viac všímať si tie pozitívne veci. A teraz si budem protirečiť, ale možno práve preto ma vedia rozladiť maličkosti ako napríklad, že niekto nepoďakuje, nepozdraví alebo sa neospravedlní. Vtedy si vždy poviem, kam sa podela taká samozrejmosť akou je slušnosť ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Prečo je to taký problém pozdraviť, keď vojdete do miestnosti ? Raz som sa takto rozčuľovala na Facebooku, že mi sused za štyri roky ani raz neodzdravil na pozdrav a veľmi ma zarazili reakcie niektorých mojich známych. Reakcie typu - čudujem sa, že mu ešte zdravíš, som po pravde očakávala. Ale mne to nedá. Slušnosť, ktorú mi rodičia vštiepili hneď, ako som sa naučila rozprávať, mi stale zapne kontrolku : POZDRAV ČLOVEKU, KTORÉHO POZNÁŠ. Keby som mu nepozdravila, išla by som proti sebe a klesla by som na jeho úroveň. Ale najviac ma prekvapila iná reakcia, keď mi jeden človek (veľmi inteligentný a vzdelaný) napísal, že on susedom tiež nezdraví, pretože nechce mať s nikým nič spoločné. Bola som veľmi nemilo prekvapená. Naozaj môže byť neutrálny pozdrav zásahom do súkromia ? Nedokázala som vôbec na toto reagovať a pravdupovediac, ani asi nechcem. Ale rozhodilo ma to na niekoľko dní. Rovnako ma dokáže rozhodiť, keď niekto nevie poďakovať. V tom bol expert môj bývalý šéf. Moja frustrácia z týchto malých "nepoďakovaní" vyústila do situácie, keď som si ho úplne prestala vážiť a naša ďalšia spolupráca bola nemožná. Pretože človek, ktorý nevie pozdraviť a poďakovať, keď mu ráno ponúkneš kávu nemá úctu k ostatným. Nevedela som si predstaviť argument, ktorý by mi dal, keby som ho konfrontovala. Preto som to skúsila, ale žiaden som nedostala. Nechcela som sa v tom rýpať, pretože som mala som pocit, že je to úplne zbytočné. On vôbec nechápal, prečo som frustrovaná, hoci som mu to polopatisticky vysvetlila. Zistila som, že slušnosť mu vštiepená vôbec nebola. Vtedy som ešte nebola matkou, ale už vtedy som si sľúbila, že aj keď sa svet zdá skazený a slušnosť sa z neho úplne vytráca, moje dieťa sa budem snažiť viesť k tomu, aby z neho vyrástol slušný človek a budem ho obklopovať slušnými deťmi so slušnými rodičmi. Lebo pri nás rodičoch to všetko začína. A som nesmierne šťastná, že ľudia, ktorými sa obklopujeme v sebe kód slušnosti majú zakorenený a úspešne ho predávajú aj svojim potomkom.

Natalia Bartekova

Natalia Bartekova

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka, ktorá sa po viac ako 10rokoch vrátila z Londýna na Slovensko. Som matka 5ročného chlapčeka Vilka a manželka Martina, ktorí sú pre mňa všetkým. Som človek, ktorý kedysi písal každý deň a za posledných 10rokov nenapísal ani riadok, ak si odrátam pohľadnice k narodeninám a vianociam. Človek, v ktorom sa všetky myšlienky tak nakulminovali, že sa ich pokúsim vďaka blogu nejako pretriediť a dostať zo seba. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu