reklama

Krátky príbeh o mojich miliónoch

Som obyčajná žena, matka, manželka, priateľka a dcéra. Žijem v Londýne už takmer 10 rokov, ale srdcom som stále na Slovensku. Na jednej strane som najšťastnejšou osobou na svete, lebo mám úžasného manžela a synčeka. Na druhej strane som veľmi smutná, lebo môj život ide úplne inou cestou, ako by som chcela. Som nerozhodná a neviem, či sa s tým mám zmieriť alebo sa to snažiť drasticky zmeniť. Pochádzam z malého mesta, kde je ešte stále veľa vecí tabu, ženy s popôrodnou depresiou sú bláznivé, susedia o tebe vedia viac ako ty sám. Pochádzam z mesta, v ktorom nežijem už takmer 15rokov, ale keď sa tam raz za rok objavím, tak ma neznámi ľudia volajú po mene aj napriek tomu, že už nemám červené vlasy a mám o 30kíl viac. Sama seba na starých fotkách nespoznávam, ale pre nich stále som Vladova dcéra, ktorá žije v Anglicku a toto je krátky príbeh o mojich miliónoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Do Anglicka som sa dostala veľmikuriózne. Vyhrala som dve spiatočnéletenky vo Funku.  S priateľom sme si povedali,že pôjdeme na rok, zarobíme si  milión avrátime sa domov. S možnosťou, že tu budeme tak dlho sme vôbec nepočítali. Človekmieni a Pánboh mení, ako sa hovorí a spiatočnú letenku sme použili následujúceleto, keď sme si odbehli urobiť svadbu a hajde naspäť zarábať milióny.  Posplácali sme dlhy, užili sme si svadbu amohli začať od nuly. Milión sme si zarobili asi za rok. Absolútne rozprávkovéKDE BOLO TAM BOLO.  Ale tu sa rozprávka končí. To, že sme obaja pracovali 6 dní v týždni aodkladali každú libru, to určite nikoho nebude zaujímať. Slovensko prešlo naEuro a market s bytmi sa totálne zbláznil. Kým vo februári 2008 nám bol ponuknutýúpne nový prerobený byt za 1.3mil SK, rok na to sme si kúpili rovnaký, na tomistom sídlisku, ale v pôvodnom stave za celkom slušné 2 melóniky. No čo,nechceli sme prerobený, lebo chceme vaňua tam bol len sprchový kút. A tak sme zainvestovali vlastný milión a ďalší smesi museli požičať od toľko nenávidenej banky.  Doslova nenávidenej, keďže vďaka neschopnostipani, ktorá nám vybavovala úver takmer 6mesiacov sme prišli o cca pol miliónaSK. Na moju sťažnosť zareagovala, že TU SI SADNITE MOJA ZLATÁ A VYPROSÍM SI, ŽEMA BUDETE OBVIŇOVAŤ, ŽE STE KVOLI MNE STRATILI PENIAZE. No, riadim sa heslom,že s blbcom nevyhráš, ten ťa tak akurát stiahne na svoju úroveň, tak sme toviac neriešili. Boli sme radi, že sme si kúpili bytík a že sa už máme kdejedného dňa vrátiť. Začíname od nuly - 'tentokrát po třetí'. Vďaka podporeúžasných ľudí sme to opäť nejako zvládli. Dokonca sme sa dostali po dvochrokoch aj na svadobnú cestu. Bolo nám sveta žiť, ale stále nám niečo chýbalo. Av roku 2009 to prišlo - náš drobec. To už sme sa museli rozlúčiť s našim superspolubývajúcim Petom a našli si dvojizbový bytík, ktorý nás stál dvakrát toľko.Po roku totálneho užívania si materstva sa mi naskytla možnosť vrátiť sa dopráce a tu som dostala prvú z faciek od anglického systému. Ak by som si chcelamalého odložiť do škôlky, tak ma to bude stáť mesačne okolo £1300. Ak si od svojej výplaty odpočítam cestovné, takpribližne toľko by som zarobila. Druhá facka prišla z anglickeho úradu práce,že mi berú všetky príspevky a nemám nárok na žiadnu pomoc od štátu keďže somnormálne vydatá, môj manžel je normálne zamestnaný a navyše je manažér. Pekne.Ešte stále sme to nejako zvládali, ale potom začali naši slovenskí podnájomnícizlostiť. S jedným sa súdime, na druhú podnájomníčku nenachádzame slušného slova.Ono nás varovalo zopár ľudí, že na Slovensku je nová móda - prenajať si byt,neplatiť ho, narobiť dlžoby na energiách a zdrhnúť, ale my sme si to nevedelipredstaviť. Veď máme zmluvu, ohradzovali sme sa. Ale nabudúce už budememúdrejší. A tak sme sa dostali opäť k nule -  'tentokrát po čtvrté'. No už asi viete, čobude následovať .... áno, určite sa z toho aj tentokrát dostaneme, ale bude topotrebovať vypracovať únikový plán. Možno sa mi podarí vyhrať opäť letenky vrádiu. Ktohovie. Každopádne držte prsty, aby som vám do dvoch rokov napísala ztoho malého mesta. Alebo ... nech o mne napíše niektorý z mojich susedov. Budemsa úprimne tešiť.

Natalia Bartekova

Natalia Bartekova

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovenka, ktorá sa po viac ako 10rokoch vrátila z Londýna na Slovensko. Som matka 5ročného chlapčeka Vilka a manželka Martina, ktorí sú pre mňa všetkým. Som človek, ktorý kedysi písal každý deň a za posledných 10rokov nenapísal ani riadok, ak si odrátam pohľadnice k narodeninám a vianociam. Človek, v ktorom sa všetky myšlienky tak nakulminovali, že sa ich pokúsim vďaka blogu nejako pretriediť a dostať zo seba. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu